الجمعة 17 مايو 2024

حماقي يحقق مليون مشاهدة في أقل من يوم ويحتل عرض "يوتيوب" بـ"لو هتسيب"

محمد حماقي

الهلال لايت13-8-2021 | 16:34

نهلة علام

تربّع الفنان محمد حماقي على قمّة تريند موقع الفيديوهات يوتيوب، وحصلت أغنيته «لو هتسيب» على المركز الأول بعدما حققت أكثر من مليون مشاهدة في أقل من 20 ساعة فقط .

واختار حماقي أن تخرج أغنيته الجديدة بشكل فني مختلف، يعتمد على الرسوم المتحركة، حيث اعتمد الفيديو على قصة بسيطة ظهر فيها محمد حماقي يقود سيارته على أحد الطرق وإلى جواره حبيبته التي تتركه أثناء رحلتهما.

أغنيه «لو هتسيب» هي ثاني أغاني ألبومه الجديد (يا فاتني) وهي أغنيه رومانسية درامية، من كلمات تامر حسين، وألحان وتوزيع أحمد إبراهيم، وميكساچ أحمد إبراهيم، والكليب من إخراج أحمد نادي. 

وتقول كلمات أغنية لو هتسيب :حبيبي وأنت ماشي خد معاك حكايات .. وخد مواضيعنا والذكرى اللي عشناها .. ونبقى إرتاحنا والأوجاع قسمناها .. بلا متاهة .. حبيبي وأنت ماشي خد معاك حكايات .. وخد مواضيعنا والذكرى اللي عشناها .. ونبقى إرتاحنا والأوجاع قسمناها .. قفلناها”.

ولو هتسيب موافقك عادي بس تسيبني بشروطي .. متتعبنيش كأنك ناوي على موتي .. وبدل قلبي ده بقلبك وبعدها غيب .. عايزني يا حبيبي أخلي بالي من مين .. أخلي بالي من نفسي وليه يعني .. وبتقولهالي وأنت خلاص مودعني .. طب اقنعني .. أخلي بالي من نفسي اللي سايباني ورايحة وراك .. علشان ملهاش حبيب تاني..  دا أنا هعاني".