الأحد 23 يونيو 2024

شيرين رضا عن خيانتها من زوجها وصديقتها: «إحساس صعب قوي»

شيرين رضا

فن26-10-2021 | 23:33

قالت الفنانة شيرين رضا،  إنها تعرضت للخيانة أثناء زواجها من  صديقتها المقربة قائلة: "قصة وجع كبيرة.. ورفضت أواجهها بده هقلها إيه يعني.. ليه عملتي كده!؟". 

 وتابعت في  لقاء خلال برنامج "كلمة أخيرة" الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" قائلة: يوم ماحصلت الخيانة قررت  أقطعها من حياتي  تماماً، كما كشفت انها فور الواقعة إنتهت علاقتها بزوجها  قائلة: "كان الموقف ده نهاية علاقتي بزوجي". 

ورداً على سؤال الاعلامية لميس الحديدي مشفتهاش تاني؟ هل اتكسفت لما شافتك؟ قالت رضا: " شفتها بس مابصتلهاش عشان أعرف هي مكسوفة ولا لأ؟. 

وأكدت أن الخيانة أمر لايحتمل، قائلة: "إحساس الخيانة صعب وليه أحس أني مش حاسة بالأمان من جوزي أو صاحبتي؟ المفروض أحس بالامان فين؟  لو ماحستوش  في بيتي هحسه فين".


وأشارت إلى أن تجربة خيانتها من صديقتها لم تمنعها من إقامة علاقات صداقة: "عندي صديقات كتير  ولم تمنعني تجربة الخيانة من أن يكون لي صديقات أشعر معهن بالأمان لأني ماقدرش أعمل في واحدة صاحبتي كده أصلاً؟

وأوضحت أنها لم تهتم  بمعرفة أسباب الخيانة قائلة: "مش مهم أعرف السبب  هستفيد إيه ؟ النتيجة واحدة، كما كشفت رضا  أنها تتمنى أن تؤدي دور فلاحة أو صعيدية قائلة : "مافيش دور ممكن أرفضه إلا لو عاملة نفس الشخصية في عمل  تاني  لكن نفسي أعمل دور فلاحة أو صعيدية بس  صعب لأن طريقة كلامي ماتنفعش ..بس ممكن أتعلم  وأعمله.. ومش ممكن أرفض  دور".

وحول والدها الراحل محمود رضا : "وحشني أوي بشكل ماحدش يتخيله  وأنا بنت ابويا وأمي  لاني بنتهم الوحيدة.. وأبويا مكنش بيحب يظهر في الميديا وعمره ما قالي على دور لي وحش".