الأربعاء 8 مايو 2024

مظاهرة حب من لاعبي الدخان بعد رحيل علاء إبراهيم

الشرقية للدخان

ملاعب الهلال31-5-2021 | 14:42

محمد عمر

ودع لاعبو الفريق الأول لكرة القدم بنادي الشرقية للدخان، المشارك في دوري القسم الثاني بمجموعة الصعيد، ويتصدر المجموعة، علاء إبراهيم المدير الفني للفريق الذي تمت إقالته من منصبه في الساعات الأولى من صباح اليوم.

 

وقام أكثر من لاعب من لاعبي الفريق بكتابة منشورات عبر صفحاتهم عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، لتوديع مدربهم.

 

وكتب محمد مناع قائد الفريق: "كابتني وأبويا وقدوتي سنتين معاك من أحلى سنين حياتي ف الكورة، أتعلمت منك كتير أوي بره الملعب وجوه الملعب، أنت مدير فني كبير ربنا يكتبلك الخير دايما يا أنضف خلق الله، ربنا يجمعني بيك تاني على خير وإن شاء الله هنهديلك الصعود عشان دي أقل حاجه ممكن نعملها معاك" .

 

بينما كتب محمد عماد الفيل هداف الفريق: "أشهد أمام الله إنك مقصرتش معانا بحاجة وكنت سند وأب وأخ لينا كلنا وعمرك مظلمت حد استفدت منك كتير لأنك مدرب كبير وعظيم ووقفتني على رجلي تاني وعمري مهنسالك كل ده لأن أنت والله بجد أبويا وأخويا مش مدربي وربنا عالم وعارف معزتي وحبي ليك أد أيه.. قصرنا في حقق ومكناش أد المسؤولية وإحنا السبب في كل ده.. قدر الله ما شاء فعل والخيرة فيما اختاره الله.. أبويا وأخويا ومدربي علاء إبراهيم".

 

وأقال مجلس إدارة نادي الدخان، علاء إبراهيم من تدريب الفريق بعد الخسارتين التي منى بهما الفريق مؤخرا أمام تليفونات بني سويف على ملعبه 3 ـ 2، وأمام الألومنيوم في الأسبوع الـ24 بنتيجة 2 ـ 1 وتقليص فارق النقاط عن أقرب منافسيه إلى نقطة واحدة بدلًا من سبع نقاط.

 

ويتصدر الشرقية للدخان قمة جدول ترتيب مجموعة الصعيد برصيد 48 نقطة، بفارق نقطة واحدة عن الألومنيوم الوصيف.

Egypt Air